//
Nema dovoljno mesta za bicikliste

U glavnom gradu ima oko 70 kilometara staza za dvotočkaše. – Generalnim urbanističkim planom predviđeno je da se od 2020. godine oko 2,5 odsto žitelja prestonice vozi biciklom

Mesto za rekreativce na Adi

Svakodnevno dvotočkaše u glavnom gradu vozi do 15.000 sugrađana. Najveći problem koji imaju je premalo biciklističkih staza i nedostatak saobraćajne kulture.

Dvotočkaši nisu omiljeno prevozno sredstvo u našem glavnom gradu, dok u Parizu zatvaraju centralne gradske ulice da bi se biciklistima oslobodio prolaz. U Beogradu se oko 70 kilometara biciklističkih staza nalazi samo na Dorćolu, Adi Ciganliji, Novom Beogradu i Zemunu.

Najčešće korišćene su staze na Savskom i Zemunskom keju, pored reka. Ove dve trase spajaju se na Brankovom mostu, gde se nalazi lift koji omogućuje biciklistima da se spuste na desnu savsku obalu. Najveći problem za vozače iz drugih delova grada je kako doći do staza. Beograđanin koji živi u centru grada treba da prođe kroz kolone automobila, zakrčene ulice…

Mirko Radovanac, predsednik „Jugo cikling kampanje”, kaže da u Beogradu postoje tri vrste biciklista. Najmanje ima profesionalaca koji se oblače u sportske dresove i dnevno se voze i po nekoliko stotina kilometara. Oni svoje trkačke zahteve mogu da zadovolje samo na Velodromu.

Najzastupljeniji su rekreativci koji se ponašaju pogrešno, jer bicikl stave na kola, odu do Ade Ciganlije i tek se tamo voze. Treća kategorija su oni koji koriste bicikl svakodnevno za svoje potrebe i oni su najugroženiji. Za jedan sat Ulicom kralja Milana prođe na desetine biciklista koji se snalaze i voze ne samo kolovozom već i trotoarom.

Problem je što se u gradu, kaže Radovanac, ništa ne radi da bi se bicikl integrisao u saobraćajni sistem. Generalnim urbanističkim planom predviđeno je da se od 2020. godine oko 2,5 odsto žitelja prestonice vozi biciklom, što je oko 100.000 kretanja po danu.

– Grad Beograd treba da počne da primenjuje svoj plan i da staze za bicikle budu sastavni deo saobraćajne mreže – rekao je Radovanac.

Studija o mogućnosti izgradnje biciklističkih staza u Beogradu, koju je naručio Sekretarijat za saobraćaj, a izradio Saobraćajni fakultet, pokazala je da za biciklističke staze ima mesta i na Zvezdari, Dorćolu i u centru grada. Ali, ta studija skuplja prašinu u nekoj fioci. Prema planu koji je zacrtala direkcija, narednih godina treba da se izgrade staze koje će povezivati samo izletišta oko Beograda i to na relacijama Beograd – Obedska bara (dužine 108 km), Beograd–Avala (73) i Beograd – Umka. Prema planu i programu ove staze treba da budu završene do 2021. godine.

Biciklisti smatraju da se u gradu može uraditi još mnogo staza i da bi se tada više ljudi vozilo biciklima. Potrebno je napraviti staze u Nemanjinoj ulici i u Bulevaru kralja Aleksandra, koji je, iako preuređen, ostao bez biciklističkih staza. Deo kod hotela „Jugoslavija”, između Zemuna i Novog Beograda, nije uređen za vožnju i to bi trebalo popraviti, jer predstavlja problem i biciklistima i pešacima.

———————————————-

Osnovna pravila ponašanja vozača bicikla na ulici:

–   mora voditi računa da najviše jedan metar bude udaljen od desne ivice kolovoza

–  u saobraćaju ne sme da ispušta upravljač ili da sklanja noge sa pedale

–  zabranjeno je pridržavanje za drugo vozilo

–  zabranjeno je da ima obe slušalice u ušima ako koristi audio-uređaj

– zabranjeno je kretanje autoputem

– ako voze u društvu, onda na ulici moraju da voze u koloni

– deca mlađa od 12 godina ne smeju da voze bicikl na javnim putevima

– prilikom skretanja biciklista je u obavezi da ostalim učesnicima u saobraćaju to najavi tako što će rukom pokazati stranu na koju namerava da skrene

–  na biciklističkoj stazi ne sme se voziti brzinom većom od 35 kilometara na čas

———————————————-

Iznajmljivanje – 400 dinara po danu

Bicikl je i ovog leta veoma tražen i oni koji ga nemaju, za 400 dinara mogu da ga iznajme na ceo dan. U sportskim prodavnicama i prodavnicama biciklističke opreme novi dvotočkaši se mogu pronaći po ceni od oko 11.000 dinara protivvrednosti.

U „Total bajku”, modeli „kobra”, namenjeni rekreativnim vozačima, koštaju od 17.555 dinara do 20.999 dinara, koliko košta i model „monitor lejdi”, osnovni, sa aluminijumskim ramom, namenjen damama. „Kapriolov”, „varanus” idealan je za početnike, a košta 24.999 dinara, dok je za model „piknik” potrebno izdvojiti 11.900 dinara.

Advertisements

Дискусија

Нема коментара.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

Translate

BILJKA KOJA UBIJA ĆELIJE RAKA

DONACIJE – PayPal

RSS Novosti

Advertisements
%d bloggers like this: