//
Dosije Đilas 2

БЕОГРАД – Драган Ђилас, још увек актуелни градоначелник Београда и још увек актуелни заменик председника Демократске странке, иницирао је изградњу најскупљег моста преко Саве у Београду.
Мост на Ади, иако представља модерно решење, још није завршен, а плаћен је више од 500 милиона евра са приступним саобраћајницама.
Дужина моста је 929 метара, најдужи распон је 376 метара. Висина пилона је 200 метара, ширина саобраћајнице 45 метара, са шест трака за аутомобиле, два шинска колосека и стазама за пешаке и бициклисте. Мост је конструисан као континуиран распон са једним пилоном и системом асиметричних косих каблова, и претендује да постане нови симбол града са својим импресивним пилоном и димензијама.
Иако је предлог модела моста критиковао део стручне јавности као скупо и непрактично решење, оно је прихваћено 2008. године.
Уз оцене које су представили јавности, људи из ДС говорили су да ће тај мост коштати 85 милиона евра, где би још 65 милиона евра било потрошено на изградњу прилазница. Када је требало потписати уговор, цена моста је подигнута за још 120 милиона евра. Тада се дошло до тога да вредност целокупне изградње моста треба да износи 270 милиона евра. Цена је за неколико година готово удвостручена, а градоначелник Ђилас није објаснио због чега се то догодило.
Да би обилазница око Београда била комплетирана, процењено је да је потребно око 400 милиона евра. Стручна јавност је ту цену изградње обилазнице упоредила са ценом коју има пробијање аутопута кроз Грделичку и Сићевачку клисуру, као и са ценом изградње јужних делова Коридора 10.
Да је мост непрактичан говори и податак да преко њега дневно у просеку не прође ни 20.000 возила, а поређења ради, преко моста Газела, који је само неколико стотина метара удаљен од мегаломанског Моста на Ади, прође више од 160.000 возила дневно.
Прескупи мост, према оцени једног дела стручне јавности, неће моћи да се веже за метро, већ ће преко њега моћи да се  постави само трамвајска пруга, а Београђани ће морати поново новац да издвајају за мост који би требало да се увеже са будућим метроом, ако га уопште буде и било.
Ђилас је одбацио све оптужбе стручне јавности која је имала друкчије мишљење – да је мост мегаломански пројекат и да је за цену овог моста било могуће изградити три друга. Он је рекао да се, када је у питању цена, не гледа само дужина моста, већ се цена посматра по квадрату и наглашава да је цена овог моста око 2.500 евра по квадрату, према чему је тај мост „међу најјефтинијима у свету“.
Академик Никола Хајдин, који је имао одлучујућу реч у изградњи овог моста, рекао је да је цена моста ипак 3.000 евра по квадрату. Наравно, сада се намеће питање колика је онда укупна површина самог моста са приступним саобраћајницама, пилоном и процентом свих учесника у ланцу укључених у изградњу најскупљег моста на свету.
Продајући причу Београђанима о најлепшем мосту, још увек актуелни градоначелник изградњу моста је искористио за предизборну кампању у трци за градоначелника Београда.
Права цена Моста на Ади није доступна јавности, а мост није смањио гужве у Београду већ је само додатно омаловажио Београђане који ће кредите, који су узети за изградњу, морати да враћају из својих џепова.

Поређења ради:

Пенобскот мост
САД, држава Мејн
Мост на реци Пенобскот је изграђен 2006. године. Дужина моста 646 метара, висина 136 метара, цена 65 милона евра. За један мост преко Аде могло је да се направи шест оваквих америчких мостова.
Зихоумен мост
Кина
Мост спаја два острва у области Жоушан, на источној обали Кине. Отворен је 2009. године. Дужина моста је 2.700 метара (најдужи распон 1650 м), висина 211 метара, цена 289 милиона евра. Да је мост преко Саве коштао по метру дужине као овај кинески, цена не би прешла 100 милиона евра.
Мост „каменорезац“ у Хонгконгу
Кина
Отворен крајем 2009. године, повезује два острава. Дужина моста 2.460 метара, висина 343 метра, цена 400 милиона евра. С обзиром на то да има седам пилона и најдужи распон сличан мосту на Ади (с тим што је два пута виши), може се закључити да би се Сава премостила најмање седам пута за цену Моста преко Аде.
Мост Мијо ФранцускаНајвиши друмски мост на свету, отворен је 2004. године, део аутопута који спаја Париз и Барселону. Чине га седам пилона. Његова дужина је 2.460 метара, а најдужи распон је 342 метра. Висина му је 343 метра, а цена је била 400 милиона евра. С обзиром на то да има седам пилона, и најдужи распон сличан мосту на Ади (с тим што је скоро два пута виши), можемо закључити да би Французи премостили Саву најмање седам пута за износ који је плаћен за Мост преко Аде.
Advertisements

Дискусија

Нема коментара.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

Translate

BILJKA KOJA UBIJA ĆELIJE RAKA

DONACIJE – PayPal

RSS Novosti

  • Vesić: Uvodimo ljubičastu zonu parkiranja u najužem centru
    Od aktuelnih 22.000 parking mesta, oko 10.000 je u garažama, što, kako je ocenio Vesić, za Beograd nije dovoljno, imajući u vidu činjenicu da se u poslednje tri godine godišnje registruje oko 4.000 novih automobila mesečno
  • Voždovac: Partizane povlače u parkić?
    Anketa opštine Voždovac o postavljanju novih spomen-obeležja ispred zgrade u Ustaničkoj. Zakon propisuje odnos prema memorijalima, a ne referendum - kažu iz SUBNOR. Čak 68 odsto anketiranih podržava novi projekat
  • Prihvatilište za decu: Useljenje do kraja februara
    Izgradnja Prihvatilišta za decu u Ulici Živka Davidovića na Zvezdari je u završnoj fazi, a rok za završetak je 25. februar. Novi rok i krajnji rok precizirao je gradonačelnik Zoran Radojičić
  • Vandali demolirali igralište u Kotežu
    Polomljeni rekviziti u jednom od dva parka u naselju Kotež, blizu Osnovne škole "vasa Pelagić". Nema sigurnosnih kamera ni policijskih patrola, pa huligani ili nesmetano iznova uništavaju inventar
  • Obračun poreza za svaku zgradu posebno
    Grad radi na drugačijem sistemu osnovice nameta na imovinu. Dva pilot-projekta na opštinama Savski venac i Vračar. Trenutno isti porez plaćaju i u staroj višespratnici i vili u istoj zoni
Advertisements
%d bloggers like this: